19 مهر 1402
0 دیدگاه
روز جهانی گرافیک

روز جهانی گرافیک فرصتی برای تجلیل از زحمات طراحان گرافیک در سرتاسر جهان است. این روز بزرگ که در تاریخ بیست و هفتم آوریل یا هفتم اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود به ابتکار شورای بین‌المللی انجمن‌های طراحی گرافیک و سازمان ملل متحد در سال 1963 در شهر لندن تأسیس شد.

در سال 1984، اولین سیستم‌های نشر رومیزی ظاهر شدند و کم کم سیستم‌های دیجیتال جایگزین سیستم‌های آنالوگ مورد استفاده قبلی شدندامروزه رایانه ابزاری اساسی و اصلی برای طراحان گرافیک و همچنین استفاده از وب می‌باشد و به وسیله‌ای عالی برای انتشار و ارتباط تبدیل شده است.

طراح گرافیک باید تمام اطلاعات لازم را درک کند و سپس آن را به روش بصری و هنری ترجمه کند و بداند چگونه واقعاً ماهیت چیزی را که می‌خواهید به صورت بصری منتقل کنید، به تصویر بکشدامروزه حرفه طراحی گرافیک یکی از پرتقاضاترین حرفه‌هاست، زیرا بخش‌های زیادی از جمله تبلیغات، رسانه، چاپ، طراحی وب و غیره را پوشش می‌دهد.

رویدادهای زیادی در نقاط مختلف دنیا به مناسبت روز جهانی گرافیک برگزار می‌شوند، رویدادهایی مانند: نمایشگاه‌های طراحی گرافیک، کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های آموزشی، سمینارهای تخصصی و کنفرانس‌ها و از اهداف برگزاری این رویدادها، فراهم‌سازی فرصتی مناسب برای فراگیری و بهبود بخشیدن به مهارت‌های فردی، تبادل تجربیات طراحان گرافیک بین یکدیگر و ارائه آثار و دستاوردهای آنان به عموم مردم می‌باشد. همچنین رقابت‌هایی در این زمینه برگزار می شوند که شامل اعطای جوایز به نفرات برتر این رقابت می‌باشد. جوایزی با عنوان جایزه بین‌المللی گرافیک، طراحی کتاب و

 

گرافیک و طراحی یکی از حیاتی ترین و مهم ترین شاخه‌های هنری است که در دنیای مدرن بسیاری از زمینه‌های مختلف به کار گرفته می شود. یکی از رویدادهای بزرگ سالانه در زمینه طراحی و گرافیک، روز جهانی گرافیک است که در سراسر جهان به مناسبت آن، اقدامات و فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

در این روز بزرگ نباید از تخفیفات ویژه‌ای که شرکت‌هایی بزرگی همچون Adobe و Shutterstock و …  و همچنین برخی فروشگاه‌های داخلی بر روی محصولات دیجیتال خود لحاظ می‌کنند قافل شوید.

به طور کلی، روز جهانی گرافیک فرصتی است برای طراحان گرافیک به منظور ارتقای دانش و مهارت‌های خود، بهبود کارآیی و نمایش پتانسیل‌های خود در زمینه گرافیک. این روز به عنوان یک فرصت برای یادگیری، به ارائه راهکارها و تکنیک‌های نوین و بهبود روش کاری افراد در صنعت گرافیک کمک می‌کند.

روز جهانی گرافیک به دلیل بسیاری از دستاوردهایی که طراحان گرافیک در صنعت خلق کرده‌اند، بسیار مهم است. آن‌ها می‌توانند با ارائه طراحی‌های خلاقانه و جدید، به ارتقای هنر گرافیک کمک کنند.

اهمیت و ارزش طراحی گرافیک:

طراحی گرافیک از اهمیت بالایی در اجتماع و فرهنگ جامعه برخودار بوده و نمی‌توان تاثیر مستقیم آن را بر تغییر افکار، عقیده و تصمیمات مردم نادیده گرفت. گرافیک علاوه بر زیبایی بصری با کمک به بهبود ارتباط بین مردم و جوامع به عنوان یک وسیله ارتباطی تاثیرگذار و همیشگی در نظر گرفته می‌شود، توسط گرافیک می‌توان هر ایده و خلاقیت و فکری را به تصویر کشید و با تصویری که حاصل افکار و زبان طراح است مفهوم و منظور مورد نظر را به شکلی روان و گویا به مخاطب انتقال نمود که این خود یک ابزار مفید و کارآمد در جوامع امروزی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحی گرافیک نقش مهمی در زمینه‌های بازاریابی، تجاری، تولیدی و بازرگانی دارد، با بهره‌مندی ار هنر طراحی گرافیک می‌توان محصولات یک برند و یا خدمات یک شرکت را به روشی نوین و جذاب به مخاطبان ارائه نمود، این هنر نقش بسیار مهمی در افزایش فروش و دیده شدن توسط مشتریان شرکتهای تجاری دارد و زمینه ساز ایجاد رقابت و افزایش کیفیت خدمات و محصولات آنها می‌شود. امروزه سایر هنرهای دیجیتالی از جمله ویدئوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک بخش عمده مواد و لوازم پایه خود را مدیون طراحی گرافیک می‌باشند. در ابتدا ایده‌ها و ملزومات ویدئوها و موشن گرافیک‌ها توسط هنر طراحی گرافیک ساخته و پرداخته می‌شوند و سپس توسط نرم افزارهای مربوطه به نمایش در می‌آیند.

 

روز بدون گرافیک!!

دنیای بدون گرافیک را تصور کرده اید؟ارزش کار طراح گرافیک در روز جهانی گرافیک را بدانید

آیا تا به حال دنیای بدون گرافیک را تصور کرده‌اید؟ تصور چنین دنیایی واقعا وحشتناک است! هیچ علامت، هیچ نوشته، هیچ تصویر و یا المان گرافیکی راهنمای شما نخواهد بود، در هیچ سند و مدرکی اطلاعاتی شامل متن و تصویر نمیبینید و همه چیز بی هویت خواهد شد! شما هیچگونه اطلاعاتی در مورد هیچ مکان و یا کسب و کاری نخواهید دید، امکان استفاده از هیچ نقشه و راهنمایی را نخواهید داشت و در تلفن همراه و لپتاپ شما هیچ اطلاعاتی برای استفاده قابل مشاهده نیست و طبیعتا در دنیایی سراسر سردرگمی و ابهام به سر خواهید برد. برای چند لحظه چنین دنیایی را برای خود متصور شوید تا به عمق فاجعه پی ببرید…

دنیای بدون گرافیک را تصور کرده اید؟ارزش کار طراح گرافیک در روز جهانی گرافیک را بدانید
دنیای بدون گرافیک را تصور کرده اید؟ارزش کار طراح گرافیک در روز جهانی گرافیک را بدانید
دنیای بدون گرافیک را تصور کرده اید؟ارزش کار طراح گرافیک در روز جهانی گرافیک را بدانید

 بله واقعا ترسناک است!

حالا به دنیای عادی برگردید، همه جای محیط اطراف شما را تصاویر، نوشته و المانهای گرافیکی پر کرده است و هر کدام شامل اطلاعات و راهنمایی در خصوص محل مورد نظر می‌باشد که به زبان تصویر و متن با شما سخن می گویند، این است اهمیت طراحی گرافیک. (برقراری ارتباط با زبان بی زبانی با مخاطب)

از این رو با مقایسه دنیای بدون گرافیک و دنیای واقعی به اهمیت گرافیک و طراحان گرافیک در روز جهانی گرافیک پی برده می‌شود.

امیدواریم که از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

منتظر ثبت نظرات اشمند شما عزیزان خواهیم بود.

جهت مشاهده سایر مطالب سایت بر روی این لینک کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روز جهانی گرافیک به این لینک مراجعه کنید.

سهراب اکبری

سهراب اکبری

مدیر سایت عکسرنگ. با تجربه حدودا ده ساله در زمینه طراحی گرافیک و نقاشی دیجیتال و علاقه‌مند به یادگیری بیشتر و آموزش در زمینه نرم افزارهای فتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
آموزش ایلوستریتور